Nie stosujemy agresywnych reklam

Dlatego byłoby uprzejmie z twojej strony odznaczyć naszą stronę w adblocku. Poniższy screen pokazuje, jak to zrobić.

Dziękujemy!

wyłącz adblock

Firma farmaceutyczna i brak odpowiedzi na temat leku

Kontaktowałam się na główny adres mailowy firmy Polfa Tarchomin by zaciągnąć informacji o leku Medazepam TZF. Niestety są jedynym polskim producentem tego leku dopuszczonym do sprzedaży tego leku. Dostałam receptę do realizacji zakupu następnej porcji leku, który utrzymuje mnie w stanie, kiedy napad padaczki jest nie częściej niż co pół roku. Inne próbowane były nieskuteczne lub szybko przestawały działać.

Firma farmaceutyczna niedawno postanowiła wycofać serię leku 11017 Medazepam TZF, jednak nikt nigdzie nie powiedział, że jest to jedyna seria obecna na rynku. Tak się złożyło, że to cały zapas leku, który posiadam – dodam – odstawienie leku oznacza wystąpienie padaczki, którą nie wiadomo czym jeszcze pójdzie wyleczyć. Apteki wciąż zgłaszają brak dostępności, a FIRMA MILCZY NA ZADANE JEJ PYTANIA. Mam 2 opakowania tego leku (na 40 dni) póki co działa, ale firma nie dba o to, czy przyjmuję go bezpiecznie, skoro na tak ważne pytania nie zamierza odpowiedzieć. Mam serię właśnie 11017 i zadałam pytania zawarte na końcu tego tekstu.

PS. Fajnie będzie żyło się za 40 dni jak nikt nie wznowi produkcji tego leku lub zamiennika, którego brak. Ciągłe napady do stanu duszenia się włącznie i niemożliwość pracy do tego znów szpital – nie wiadomo jak długo i czy coś innego skutecznego znajdą.

Niestety do dziś nie mam odpowiedzi od firmy na zadane pytania poza jednym mailem nie w temacie. Wszystko daję poniżej:

MAIL PIERWSZY:
Dzień dobry,

kiedy planują Państwo wznowić produkcję leku Medazepam TZF? Niestety na rynku nie ma zamiennika, a posiadam receptę do pilnej realizacji.

Poinformowano mnie, że w aptekach są tylko, a raczej były tylko pudełka o serii 11017. Poprzednie, które używałam mają tą samą serię.

Mam pytania:

1) Czy lek (którego mam jeszxcze 1 opakowanie jest bezpieczny? Nie ma szans na tak szybkie odstawienie lub jego zamianę.

2) Kiedy ruszy produkcja kolejnej serii wolnej od przekroczonego parametru “średnia zawartość straty po suszeniu”.

3) Czym jest parametr “średnia zawartość straty po suszeniu”

Pozdrawiam,

MAIL DRUGI – ponowienie się o odpowiedź podany jako podaj dalej z tą samą treścią.

MAIL TRZECI:
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, której nie otrzymałam po dzień dzisiejszy.

To ma być producent leków??? Jakaś kpina, nie uwierzę, że 2 maile wysłane w 2 różne dni nie dotarły, ponieważ jest potwierdzenie dostarczenia.

Z poważaniem,

UZYSKANA ODPOWIEDŹ FIRMY – niestety ostatnia.

Dzień Dobry Pani ###

Ubolewam że nie otrzymała Pani od nas odpowiedzi na zdane pytania
Kieruję niezwłocznie do właściwej osoby

Aniu proszę Cię o pomoc w odpowiedzi na zadane pytania przez Panią Natalię

Dziękuję
Z poważaniem

### ###

Kierownik Działu Promocji
Lecznictwo Otwarte

Znacie inne zamienniki dla tego leku niż Rudesal i Rudotel? Niestety te są też z bliżej nieznanych przyczyn niedostępne od ponad roku.

Czego oczekuję

By firmy farmaceutyczne na poważnie podchodziły do kontaktu z klientem i by podane maile działały, a nie jako MONOPOLISTA - jedyne źródło leku na Polskę wycofywały całość dostępnego leku, nie informowały, że to była jedyna seria leku i pozostawiały na pastwę losu pacjenta i lekarza, który nie wie co przepisać w zamian, bo wszystko co mogło jego zdaniem działać już zostało wypróbowane - przed podaniem tego starego leku, który okazał się skuteczny. Codziennie się słyszy o wycofaniu pojedynczych partii leku, nawet raz to dotyczyło innego leku który przyjmowałam - poszłam do innej apteki i mieli inną partię. Teraz jest gorzej bo żadna apteka leku nie ma. No i oczywiście odpowiedzi podmiotu odpowiedzialnego. Jeżeli to czyta podmiot odpowiedzialny (Polfa Tarchomin SA) - NIECH PRZEJRZY SWOJĄ SKRZYNKĘ - minimum jeden mail był skuteczny skoro przyszła wiadomość praktycznie bez treści. Miło tez będzie jak pozostałe maile przestanie ukrywać w anglojęzycznej wersji strony i napisze je otwarcie na polskiej wersji strony - w końcu żyją z naszych pieniędzy za leki, za które płacimy, a nie pieniędzy USA. Odpowiedź na tak ważne pytania powinna moim zdaniem być dostarczona pacjentowi tego samego dnia lub dnia kolejnego.

4 komentarzy

  1. Pawel pisze:

    Polecam korespondencję faksem bądź drogą pisemną oraz może kontakt do rzecznika praw pacjenta

  2. klich pisze:

    Naprawdę nie ma żadnego innego leku, który mógłby Ci pomóc? Współczuję. Ale tak to jest w Polsce, nasz podatny na manipulację naród pochłania tonami suplementy i koncerny skupiają się na tym, bo to się najbardziej opłaca produkować.

  3. u87 pisze:

    Na twoim miejscu podesłałbym link do tego wpisu do jakiegoś tvnu albo polsatu, może by się media bardziej zainteresowały tematem.

  4. lock pisze:

    No i jak teraz wygląda twoja sytuacja? Udało się coś załatwić w sprawie tego leku?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy skierowane do: Firma